Energiebesparing
Onze medewerkers bezoeken volgende week, aan de start van het stookseizoen, iedere dag drie van onze wijken. We gaan in groepjes van deur tot deur om met onze huurders een kort gesprekje aan te knopen over hun energielasten en hoe daarop te besparen. Frank van Engelen, directeur-bestuurder: “Als corporatie investeren we al jaren fors in het verduurzamen van onze woningen, maar onderzoek laat zien dat de bewoner zélf nog de meeste invloed op zijn energielasten heeft. Wij willen daarom, naast het verduurzamen van ons bezit, ook inzetten op voorlichting. Een persoonlijke aanpak, dus naar de mensen toe, werkt daarbij het allerbeste.”
Stenen én mensen
Woonwenz investeerde de afgelopen jaren zo’n 40 miljoen euro in het verduurzamen van de woningen. En met resultaat. Minder dan 4% van onze woningen heeft nog een label E, F of G. Het gros van die woningen wordt de komende tijd ook verduurzaamd of betreft een woning in een monument. Ook enkel glas hebben we, op wat wc- en kelderraampjes na, vrijwel niet meer. Toch zijn we nog lang niet “klaar”. Ook de komende jaren staan er nog volop maatregelen op de planning. In 2050 moeten immers alle woningen energieneutraal zijn.
Voorlichting
De toegenomen energieprijzen hebben ertoe geleid dat we nog een stapje extra wilden doen. Vooral op het gebied van voorlichting was nog een wereld te winnen. Door middel van diverse acties in de wijken, willen we onze huurders bewuster maken van hun eigen aandeel in hun energielasten en ze daar ook bij helpen.
Energiecoaches
Om huurders te helpen besparen hebben we 37 van onze eigen medewerkers opgeleid tot Energiecoach. Deze coaches kunnen door huurders ingeschakeld worden voor een adviesgesprek op maat in de eigen woning. De coaches worden daarnaast ook proactief ingezet tijdens servicemiddagen bij nieuwbouw, ‘energietours’ in complexen, wijkbezoeken en nu dus tijdens de Energieweek. Huurt u van ons en wilt u ook graag zo'n adviesgesprek van een Energiecoach?
Huurdersbezoeken
Het bezoeken van alle huurders met een cadeautje is overigens niet nieuw. Als u al een tijdje van ons huurt, heeft u al vaker een 'huurdersactie' meegemaakt. We doen dit namelijk iedere vier jaar als blijk van waardering voor u als onze huurder. Tevens is het voor onze medewerkers een mooie kans om u en onze wijken beter te leren kennen. Vooral voor medewerkers die vooral op kantoor werken, is dat erg waardevol. En daarnaast natuurlijk ook nog een mooie teambuilding!
Ons kantoor draait met een iets kleinere bezetting de komende week gewoon door. U kunt dus zoals gebruikelijk bij ons terecht voor al uw vragen, reparatieverzoeken en andere woonzaken.
Huurt u ook een woning van ons, maar bent u na volgende week niet bezocht?
Als u niet thuis was, vindt u een kaart in uw bus waar u het cadeautje kunt ophalen. Bijvoorbeeld bij uw buren of bij ons op kantoor. Het kan ook zijn dat we later nog bij u langskomen. Bijvoorbeeld als u een commerciële ruimte huurt. Heeft u na de herfstvakantie nog niemand gezien? Neem dan even contact met ons op.