Als u een woning van ons huurt en wilt verhuizen, dan moet u met een aantal zaken rekening houden.

Stap
Hoe zeg ik de huur op?
U kunt de huur van uw woning, garage, scootmobielstalling, berging, kelder of parkeerplaats, opzeggen, door dit telefonisch aan ons door te geven.
U kunt ook een aanvraag voor huuropzegging doen via
Let op! De dag waarop uw huur stopt is bij een aanvraag nog niet definitief. Wij kunnen de einddatum pas definitief maken als wij de inspectieafspraken met u hebben gepland. Belt u daarom minimaal één maand voor de einddatum: 077 389 31 31 (keuze 3) om deze afspraken te maken.
Als huurder ontvangt u altijd een schriftelijke bevestiging van de huuropzegging. De huur van uw winkel-, kantoor- en bedrijfsruimte moet u schriftelijk opzeggen. Staat u onder bewind, lees dan onder aan deze pagina wat u kunt doen.
Geef uw verhuizing en uw nieuwe adres tijdig door aan de gemeente, uw energieleverancier en Waterleidingmaatschappij Limburg (WML).
Stap
Datum van ingang huuropzegging
Wij hanteren een opzegtermijn van 30 dagen, waarbij de einddatum niet in het weekeinde of op een officiële feestdag mag vallen. Is dat wel het geval dan houden wij de eerstvolgende werkdag aan. Hoewel u dus minimaal één maand van tevoren de huur moet opzeggen, adviseren wij u om dit eerder te doen. Als u langer van tevoren opzegt, heeft u een grotere kans dat wij tijdig een nieuwe huurder kunnen vinden. Met die nieuwe huurder kunt u afspraken maken over de overname van uw spullen. Als we nog geen nieuwe huurder hebben gevonden, kunt u uw spullen niet ter overname aanbieden.
Voor winkel- en of kantoor-/ bedrijfsruimtes geldt de contractueel afgesproken opzegtermijn.
De einddatum die u vermeldt op de huuropzegging kan niet zomaar worden gewijzigd. Wijzigt u deze wel, dan kunnen hier kosten voor in rekening worden gebracht.
Stap
Voorinspectie
Nadat de huuropzegging is ingediend, komen wij langs voor een voorinspectie. Houd er rekening mee dat wij er naar streven deze inspectie binnen 3 tot uiterlijk 5 dagen na de aanvraag huuropzegging in te plannen. Tijdens de voorinspectie wordt de eindoplevering besproken en de opzichter loopt met u door de woning, vertelt u hoe u deze moet opleveren en hoe er wordt omgegaan met eventuele veranderingen die u zelf heeft aangebracht. U ontvangt van hem een bevestiging van alle zaken die zijn besproken. Een handige kaart met alle zaken waar u aan moet denken bij het opleveren van uw woning kunt u raadplegen onderaan deze pagina, in het blokje "informatie".
Stap
Bezichtiging en overnames door nieuwe huurder(s)
Wanneer de huur is opgezegd gaat Woonwenz op zoek naar een nieuwe huurder. U wordt door ons benaderd voor het maken van een afspraak voor een (groeps)bezichtiging.
Als er na de bezichtiging een nieuwe huurder bekend is, benaderen wij u met de vraag of wij uw contactgegevens kunnen doorgeven, zodat hij / zij een afspraak met u kan maken over eventuele zaken die u ter overname aanbiedt. Het is mogelijk om eigen voorzieningen, zoals gordijnen of laminaat ter overname aan te bieden aan de nieuwe huurder. U kunt hiervoor het
Stap
Eindinspectie en eindafrekening
Wanneer u de woning leeggehaald heeft, komt er nogmaals een opzichter langs om te controleren of de woning netjes en compleet is en u voldaan heeft aan de afspraak die tijdens de voorinspectie zijn gemaakt. Binnen 30 dagen na de einddatum van de huurovereenkomst ontvangt u de eindafrekening.
Bewindvoering
Wanneer u onder bewind staat dient u, voordat u de huur opzegt, schriftelijk goedkeuring van uw bewindvoerder te ontvangen. Voeg de goedkeuring van uw bewindvoerder toe bij uw huuropzegging. Wij kunnen uw opzegging anders niet in behandeling nemen.